Nu de kille feestdagen ons terug in een wurggreep houden, publiceer ik een aantal kerstsingles van muzikanten die ik van dicht (of ook wel iets verder af) volg. Ik probeer hierbij de platgetreden paden te vermijden, al sluipen er misschien enkele klassiekers in die geen 'frisse' aanpak hebben gekregen. Geen excuses hiervoor. Hier en daar brengt de muziek een streepje warmte, soms versterkt die de ijskoude en donkere realiteit. Enjoy the music & deal with it!
Nope, dit is in feite geen kerstsingle, wel de laatste single van Paulette Verlée begin deze maand uitgebracht. Ik hoor in de muziek van Veerle Pollet steeds een bepaalde droefheid en die past nu eenmaal perfect in deze tijd van het jaar. Enkel om die reden heb ik even gewacht om Eh, Bibi aan bod te laten komen. Het is muziek die in al haar eenvoud en soberheid diep weet te raken. Het is nog steeds een kunst om dit te doen op basis van enkel een piano, een cello en wat elektronica.
Lees
"Eh, bibi" is a single of Paulette Verlées recently released album "En Attendant". This song is perhaps the most personal track on the entire record for Paulette. For "En Attendant" she carefully selected the album's titles, with the ten consecutive tracks forming a quote from Samuel Beckett's Waiting for Godot—a subtle nod to the absurd and sometimes humorous play. Beckett's original sentence from "Waiting for Godot" reads “Eh, Didi” (referring to Vladimir), but Paulette chose to change one letter, so that the album carries a hidden dedication in this way. A musing melody to dream away, floating on the repetitive rhythm of the accompanying left hand. Her love for humor and absurdity is also evident in this album.